Art's Country Park

(24) Reviews

$37.00 USD per night, starting at.

Art's Country Park will be alerted immediately and will approve your reservation after checking availability.


4071 E 1000 N, North Manchester, IN, 46962

Located in North Manchester, Indiana, Art's Country Park features 30/50 amp service along with tent sites for those seeking more traditional camping. Visitors have access to restroom and shower facilities, fire ring/grill, picnic tables, dump station and a general store. Typically, we have kid friendly movies on Friday nights early in the year and later in the year when it isn't sunny so late on a professional looking big screen. We also have kid's functions on Saturdays such as Bingo, treasure hunts, water balloon tosses, etc. We have karaoke once a month as well as a band at least once a month on Saturday nights (varies on holidays). Whether its for a short and or long term visit, we hope to see you soon!

Book Now! For all of our upcoming events at the park. 

Last Updated: 05/23/2024


RV Sites

Options Starting Daily Starting Weekly Starting Monthly
30 AMP $37.00 $247.00 $600.00 See More Choose Your Site
50 AMP SERVICE $42.00 $252.00 $525.00 See More Choose Your Site
Tent

Hook-ups not guaranteed on holiday weekends

Options Starting Daily Starting Weekly Starting Monthly
Hook-Up $25.00 Choose Your Site

Cancellation Policy

Please allow 7 day's notice. $15 cancellation fee.


General Store

Pets Allowed

Shower

Pull-Thru RV Sites

Gravel Roads

Community Showers

Drinking Water

Fire Ring / Grill

Water Hookups

Playground

Picnic Area

Community Restrooms

Back-in RV Sites

RV Hookup

Dump Station

Fire Pit

Pet Friendly

Slide Outs

Trash Service

50 Amps

30 Amps



Biking

Basketball

Fishing

Stargazing

Swimming Outdoors



Family Friendly

Pet Friendly

Tent Camping

Rentals

RVing

Extended Stay

Remote Work Friendly





4071 E 1000 N, North Manchester, IN, 46962
Click to open the map

Manchester University is just 4 miles away. We are also just 20 minutes from Salamonie Reservoir, which seems to be very popular. Fort Wayne is a short drive for big city life if you need a night out and there is a popular winery just 30 minutes away. 



Overall Rating: 4.3


Cheyenne Culpepper

2.0
I reserved two spots for my birthday online, before doing so I talked with someone there to confirm they had availability. They confirmed. I paid and reserved my spots. Upon arrival they tell me sorry they only have one spot. But still kept half of my money for the other spot that I didn’t get! I also reserved electric sites 20 amp. They gave us an electric site for large volts, you’d have to have an adapter to use what we were provided. I like the location, wish my experience would’ve been better.

Campground Response

Hello, and thank you for coming! I'm extremely sorry for your bad experience. If you can call or email me, I'd love to discuss it more. I need to be aware of these things. However, you had a tent. Why would you need 20 amps? We run on 30 and 50 amps only, so 20 amps is not a term I'm used to. 110 is sufficient for tents, normally. If I'm wrong, please advise. Happy Belated Birthday.


Kevin Horton

5.0
Clean & quiet

Campground Response

Short and sweet, Thank you for the nice comment.


Bern McGrane

5.0
Great camping experience! The staff and the campers were so friendly and welcoming. We found lots of activities in the area and enjoyed the campground sponsored events. We will be back!

Campground Response

Hello! Thank you very much for the positive feedback. It's always nice to have weekenders at our permanent paradise.


Donna Rauch

4.0
Nice, friendly people. Campground appeared well-maintained, clean, and in good working order. I did not use the shower house so not able to comment. Overall, it was a good camping experience and suitable for us for the few nights we needed to stay in the area. We had a site in the back row with water/30 amp; we did need to use 50ft of both hose and extension cord to reach the posts so I am glad we were prepared. The dump did not have any water to flush/clean sewer hose. We were given a choice of sites when we arrived; it was grassy, level, and had some mature trees, but minimal privacy between sites. Travis was a pleasure to work with.

Campground Response

Hi, Donna! We have put a hose back in the dump station area. I'm so sorry it was not there for you and thanks for letting us know. No excuses, but someone hit it with a mower, and it hadn't been replaced yet. My fault! It's also my fault for not figuring out how you can all fit without extension cords. I'm discussing underground options with my electric company. Thank you again for coming.


TERRANCE WRUBLE

5.0
Great place to camp, quiet after bedtime even on entertainment nights. Seasonal campers were very friendly and Art made sure we had everything we needed. They're still working on improvements but we loved it

Campground Response

Thank you for coming. I hope you saw Art!!!! He's been gone since 2008, but we proudly try to make him stay in conversation and our hearts. Thanks for the compliments and for also, reminding me of my Grandpa, Art! Please come back.


Mary Thomson

5.0
We stayed at Art's for a couple of nights in early September while visiting family who live nearby. It worked out really well for us. We enjoyed being by the pond and had great sunsets, just as Travis had promised we would. It was quiet mid-week and we really enjoyed our stay.

Campground Response

I promise lots of things, but can't always come through. I'm very happy this one did. Thanks for visiting us small folks.


Shane Blackford

4.0
Nice and quiet but no sewer hookup. They did have a honey wagon once each week to pump out tanks.

Campground Response

Hello. No sewage is not correct. Over half of the campground has it, but all of those spots are taken, Generally, the spot you have is meant for a weekender and we have a dump on the way out. Sorry for the inconvenience.


Nancy Chanley

5.0
Nice clean place in the middle of nowhere. Staff every friendly & helpful.

Cris Renn

1.0
I didn't go because the band got canceled by the owner. I should get a full refund for the reservation I made to go camping.

Campground Response

Hello! Your reservation was for Friday, September 17th. The band was scheduled for the 18th, so you didn't even have a reservation for that night! That, and you didn't try to cancel online, which is what you have to do. We told you that on the phone. It was NOT for the night the band was scheduled. Here is proof of your reservation. You can see it was for Friday and to check out Saturday. The band was originally scheduled for Saturday. Details Name: Cris Renn Phone: +1 2603778445 Email: crisrenn@gmail.com Dates: 09/17/21 - 09/18/21 Guests: 2 Adults, 1 Pets Pet's Breed: German Shorthair Pointer Puppy Site Type: RV Sites - 30 AMP Rig Size: 13 ft. x 8 ft. RV Sites - 30 AMP $30.00 Platform Fee: $7.50 Taxes and Fees: $0.00 Reservation Total: $37.50 USD Campground Cancellation Policy 100% refund until 30 days prior to check-in. 50% percent refund 14 days prior, then 13 days prior the reservation is no longer refundable. Note: All refund calculations exclude the RoverPass service fees and credit card processing, which are non-refundable. RoverPass Cancellation Policy The platform and processing fees are non-refundable. Check In Procedure Please call 614-981-1212 for customized check ins outside the window. Rules Check-In: 2pm - 7pm Check-Out: 12pm (noon) Cancellation Policy Please allow 7 day's notice. $15 cancellation fee.


John Hoke

5.0
Clean and friendly campground. Next time I'll bring a pop-up for shade.

Campground Response

Thank you! We do have some sites with trees that are growing. Please ask for more shade next time and we will get you one under a big tree! Thanks for coming.


Scott Creager

5.0
Had a good time. People was nice.

Cynthia Scott

5.0
They had a band playing at pavilion that was fabulous had a great time

Jim Meyer

5.0
Nice little campground. Everyone was friendly and we had a great weekend.

Robert Ritchie

4.0
Love coming to Arts, however have been camping 20+ years - NO CAMPGROUNDS CHARGE TO BRING YOUR DOGS

Campground Response

Hi! I didn't realize that we were charging for dogs, so I'll happily get you a credit your account. I spoke to Roverpass about this and many campgrounds do actually charge for dogs. I have changed mine for one at no charge and additional dogs will cost a bit additional. Very sorry, but thanks for bringing it to my attention.


Amanda Gruss

5.0
We visited to see a bluegrass band. The band was in the pavilion due to rain and it was a blast! The campground was clean and well maintained and the owner, Travis, and his staff were all very friendly and helpful. I will definitely visit again.

Ronald Schoolcraft

5.0
Very friendly, helpful people.

Leann Snyder

4.0
We had a great time. It had been 38 years since I camped there and I couldn't believe how different it looked. The grandkids want to go back soon!

Amy Coffey

5.0
We had a great time. We were pleasantly surprised to see the hayride and trick or treaters. We reserved on line, so I do wish their had been a little bit of human interaction before we arrived. Or maybe an email letting us know of events or what to expect for checking in. We had no idea what to do other than show up at the campground before 7. We loved our spot on "the back street". Everyone we talked to were nice, comfortable people. We can't wait to come back in height of the camping season next year.

Kim Lyon

5.0
Loved the place, friendly and accommodating!

Edward Pardi

1.0
We arrived after a terrible time finding the RV park to find that the 50amp hook up was not connecting. The owner said he was sorry and would refund the money to find he did not refund the money. When I called and he hung up on me. The park is dirty as i have ever seen. The pitts the 4 start rattling has to be his wife give this rating. Never stay here!

Campground Response

We are very easy to find and I am sorry that you didn’t follow any of the directions I gave you over the phone and literally drove by it twice while we were on the phone. Not only did I offer you another site without looking at your electrical, my electrician looked at it when you left and it was fine. We even had someone else pull in later that night and used that outlet and it worked just fine. I did not hang up on you. I was in a bad area and we dropped, but there was no more for me to say. I’m not refunding anything that isn’t my fault. As for the park being dirty, I’ll take that as a blunt lie because you are not getting refunded and just want to try to hurt our ratings. The park is beautiful and very well maintained. I’m sorry that you were just impossible to work with. Take care and safe travels! Oh, and I'm not married so the reviews are real!